לא מוכרים חלקים לרכבים!

קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

מה קורה למכוניות לאחר סילוקן

תוכן עניינים
קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

לתיאום פגישה או שיחה טלפונית אנא צרו קשר

המאמר נכתב ע"י "היפר – קונה רכבים לפירוק " החברה המובילה לקניית רכבים לפירוק ולנסיעה, יד שניה ולגריטה

קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

פוסט זה בבלוג מתעמק במחזור החיים של מכוניות, ומתמקד במה שקורה להן ברגע שהן נפטרות. הוא בוחן את השלבים השונים של סילוק מכוניות, מהסילוק הראשוני ועד למיחזור ושימוש מחדש של חלקי רכב. גם ההשפעות הסביבתיות, ההשלכות הכלכליות ותפקידה של הטכנולוגיה בתהליך זה מובאות לידי ביטוי.

המסע של מכונית: משימוש לסילוק

לכל מכונית יש סיפור לספר, מסע שמתחיל מהרגע שבו היא מתגלגלת מפס הייצור ועד ליום שבו היא נפטרת סופית. המסע הזה מלא בזיכרונות, הרפתקאות ואינספור קילומטרים שעברו. אבל מה קורה למכונית ברגע שהיא מגיעה לסוף מחזור החיים שלה? איך זה עובר מאמצעי תחבורה אמין למכונות שנזרקות?

ברגע שמכונית מגיעה לסוף השימושיות שלה או הופכת יקרה מדי לתחזוקה, הבעלים עומד בפני ההחלטה מה לעשות הלאה. חלקם עשויים לבחור למכור או לסחור במכונית, בעוד שאחרים עשויים להחליט לתרום אותה לארגון צדקה. עם זאת, עבור מכוניות רבות, התחנה האחרונה במסע שלהן היא מגרש הגריטה.

במגרש הגריטה מפורקים בקפידה את המכונית, כאשר כל חלק ממוין ומסווג. רכיבים יקרי ערך כמו מנוע, תיבת הילוכים ואלקטרוניקה נשמרים ונמכרים כחלקים משומשים. ניתן לשפץ חלקים אלו ולעשות בהם שימוש חוזר בכלי רכב אחרים, להאריך את תוחלת החיים שלהם ולהפחית את הביקוש לחלקים חדשים.

החלקים הנותרים, כגון הגוף, המסגרת ורכיבי הפנים, נמחצים ונגרסים. חומר מגורר זה ממוין למתכות שונות, כגון פלדה ואלומיניום, הנשלחות למתקני מיחזור. תהליך המיחזור כולל המסת המתכות והפיכתן למוצרים חדשים, הפחתת הצורך בכריית חומרי גלם וחיסכון באנרגיה בתהליך הייצור.

לאורך המסע הזה, הטכנולוגיה מילאה תפקיד משמעותי. טכניקות מיחזור מתקדמות, כמו מערכות מיון אוטומטיות ומגרסות, הפכו את התהליך ליעיל וידידותי יותר לסביבה. בנוסף, עלייתם של כלי רכב חשמליים הציגה אתגרים והזדמנויות חדשות לסילוק מכוניות, עם הצורך לטפל בבטחה ולמחזר סוללות ליתיום-יון.

מה קורה לרכב שלך כשאתה אומר שלום?

כשאתה נפרד סופית מהמכונית שלך, הוא יוצא למסע חדש משלו. הצעד הראשון הוא בדרך כלל לקחת אותו למתקן פינוי מכוניות מכובד או למחסן גרוטאות. כאן, המכונית עוברת בדיקה יסודית לקביעת מצבו ושוויו. אם המכונית עדיין במצב תקין, ניתן לתקן אותה, לשפץ אותה ולמכור אותה מחדש כרכב משומש. עם זאת, אם המכונית לא יכולה לתקן או לא שווה את עלות התיקון, היא עוברת לשלב הבא.

בשלב הבא מפרקים את המכונית על ידי טכנאים מיומנים. הם מסירים בזהירות את כל הרכיבים והחלקים השימושיים, כגון המנוע, תיבת ההילוכים, הדלתות, החלונות והאלקטרוניקה. לאחר מכן, החלקים שניצלו מנוקים, נבדקים ומאוחסנים למכירה חוזרת. תהליך זה לא רק עוזר להפחית את הפסולת אלא גם מספק מקור סביר של חלקים משומשים עבור כלי רכב אחרים.

לאחר שהוסרו כל החלקים היקרים, המעטפת שנותרה של המכונית נשלחת למגרסה. המגרסה מפרקת את המכונית לחתיכות קטנות, אשר ממוינות לאחר מכן לחומרים שונים כגון מתכת, פלסטיק וזכוכית. חומרים אלה ממוחזרים לאחר מכן ומשמשים בתעשיות שונות. מתכות, למשל, ניתן להמיס ולהשתמש בהן לייצור מכוניות חדשות או מוצרים אחרים. ניתן להפוך פלסטיק למוצרי פלסטיק חדשים, בעוד שזכוכית ניתן לכתוש ולהשתמש בחומרי בנייה.

חשוב לציין שבמהלך תהליך ההשלכה, חומרים מסוכנים כגון שמן, נוזל קירור וסוללות מוסרים בקפידה ומושלכים כראוי כדי למנוע זיהום סביבתי. במקרים מסוימים, הסוללות עשויות להישלח למתקן מיחזור כדי לחלץ חומרים יקרי ערך כמו ליתיום וקובלט.

תפקידה של הטכנולוגיה בסילוק מכוניות: האם זה מחליף משחק?

הטכנולוגיה חוללה מהפכה כמעט בכל היבט בחיינו, ועולם פינוי המכוניות אינו יוצא מן הכלל. עם ההתקדמות ברובוטיקה, בינה מלאכותית ואוטומציה, הטכנולוגיה השפיעה באופן משמעותי על תעשיית סילוק המכוניות. אחד ההתקדמות הבולטים ביותר הוא השימוש במערכות רובוטיות לפירוק מכוניות ביעילות ובבטחה. רובוטים אלה מתוכנתים לזהות ולהסיר רכיבים בעלי ערך בדיוק ובמהירות, תוך צמצום הזמן והעבודה הנדרשים לפירוק ידני. בנוסף, השימוש באלגוריתמים של בינה מלאכותית יכול לסייע בזיהוי ובמיון של חומרים שונים במהלך תהליך המיחזור. זה לא רק מייעל את תהליך המיחזור אלא גם מבטיח רמת דיוק גבוהה יותר בהפרדת החומרים.

"האשפה של אדם אחד היא אוצרו של אדם אחר": האמנות של שימוש מחדש בחלפים לרכב

בעולם פינוי מכוניות מתקיימת האמירה "זבל של אדם אחד הוא אוצר של אדם אחר". כאשר מכוניות נפטרות, לא כל חלקיהן נחשבים חסרי תועלת. ניתן להציל רכיבים רבים ולהשתמש בהם מחדש עבור יישומים שונים. לדוגמה, ניתן לשפץ את המנוע, תיבת ההילוכים וחלקים מכניים אחרים ולמכור אותם כתחליף לרכבים דומים. חלקים אלו עוברים בדיקה ושיפוץ יסודיים על מנת להבטיח את איכותם ואמינותם. בנוסף, ניתן לשפץ אביזרים כמו פנסים, פנסים אחוריים ומראות ולמכור אותם כחלקי חילוף.

אבל זה לא נעצר שם. אנשים יצירתיים ואמנים מצאו דרכים חדשניות לייעוד מחדש של חלקי רכב לחלקי אמנות ורהיטים ייחודיים. ניתן להפוך צמיגים ישנים לרכב לכיסאות או אדניות מסוגננות, בעוד שמנדפים לרכב יכולים להיות מיושמים מחדש כאמנות קיר או שולחנות. האפשרויות הן אינסופיות, והיצירות הממוחזרות הללו לא רק מוסיפות נופך של יצירתיות לחללים אלא גם מפחיתות פסולת ותורמות לאורח חיים בר קיימא יותר.

יתר על כן, חובבי רכב וחובבים מחלצים לעתים קרובות חלקי רכב לשימוש בפרויקטים המותאמים אישית שלהם. בין אם מדובר בבניית hot rod, שחזור מכונית קלאסית או אופניים ייחודיים בהתאמה אישית, אנשים אלה סורקים מגרשי גרוטאות ומחלצים את החלקים המושלמים כדי להגשים את החזון שלהם. זה לא רק נותן חיים חדשים לחלקי רכב שנזרקו, אלא גם מאפשר שימור ההיסטוריה והאומנות של הרכב.

אומנות השינוי של חלקי רכב מספקת לא רק הזדמנויות כלכליות אלא גם תורמת לקיימות סביבתית. על ידי שימוש חוזר ושימוש חוזר בחלקי רכב, אנו מפחיתים את הביקוש לרכיבים חדשים ואת המשאבים הנדרשים לייצורם. זה, בתורו, עוזר לחסוך באנרגיה, להפחית את הזיהום ולמזער את ההשפעה הסביבתית הקשורה לייצור חלקים חדשים.

ההשפעה הסביבתית: האם סילוק מכוניות גורם יותר נזק מתועלת?

לסילוק מכוניות יש השפעה סביבתית משמעותית המעוררת חששות האם היא גורמת יותר נזק מתועלת. בעת סילוק מכוניות משתחררים לסביבה חומרים רעילים וחומרים מסוכנים שונים. אלה כוללים שמן, נוזל קירור, חומצת סוללה וכימיקלים אחרים שעלולים לזהם קרקע ומקורות מים אם לא מנוהלים כראוי.

אחד החששות הסביבתיים העיקריים הוא סילוק לא נכון של מצברים לרכב. מצברים לרכב מכילים עופרת וחומצה גופרתית, שלשניהם עלולות להיות השפעות מזיקות על הסביבה אם לא מטפלים בהם נכון. סילוק לא נכון של סוללות עלול להוביל לזיהום קרקע ומים, להוות סיכונים לבריאות האדם וחיות הבר.

בנוסף לסילוק המצברים, למיחזור ולסילוק חלקי רכב אחרים יכולים להיות גם השלכות סביבתיות. תהליך המיחזור עצמו דורש אנרגיה ומשאבים, שיכולים לתרום לפליטת גזי חממה ולעומס נוסף על משאבי הטבע. יתר על כן, סילוק לא נכון של חלקי רכב שאינם ניתנים למחזור עלול להוביל לצפיפות יתר של המזבלות ולשחרור חומרים מזיקים לאוויר ולמים.

כדי להתמודד עם החששות הללו, מדינות רבות יישמו תקנות והנחיות לסילוק ומחזור נכון של מכוניות. תקנות אלו דורשות פעמים רבות פינוי וסילוק בטוח של חומרים מסוכנים לפני ריסוק או מיחזור הרכב. מתקני מיחזור מצוידים לטפל בסילוק נאות של נוזלים, סוללות וחומרים מסוכנים אחרים, כדי להבטיח שהם לא ישוחררו לסביבה.

למרות מאמצים אלו, עדיין יש מקום לשיפור בתהליך סילוק המכוניות. הגברת המודעות להשפעה הסביבתית של סילוק מכוניות וקידום שיטות קיימא יכולה לעזור למזער את הנזק שנגרם. זה כולל עידוד שימוש בחומרים ידידותיים לסביבה בייצור רכב, קידום מיחזור ושימוש מחדש של חלקי רכב, והשקעה בטכנולוגיות נקיות ויעילות יותר לסילוק מכוניות.

השלכות כלכליות: מי מרוויח מסילוק מכוניות?

אחד ההיבטים המרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת בחינת סילוק מכוניות הוא ההשלכות הכלכליות ומי עומד להרוויח מכך. ישנם מספר גורמים המעורבים בתהליך, לכל אחד תפקיד משלו ורווחים כספיים פוטנציאליים.

  • 1. מגרשי גרוטאות ומרכזי מחזור:
    למגרשי גרוטאות ומרכזי מחזור תפקיד מכריע בתעשיית פינוי הרכב. הם רוכשים רכבים סופיים ומפרקים אותם עבור חלקים וחומרים שניתנים להצלה. לאחר מכן ניתן למכור חלקים וחומרים אלה לעסקים או לאנשים אחרים לשימוש חוזר או למיחזור. מגרשי גרוטאות ומרכזי מיחזור מייצרים הכנסות ממכירת רכיבים אלו, מה שהופך אותם לשחקן משמעותי בכלכלת פינוי הרכב.
  • 2. עסקים להצלת רכב:
    עסקים להצלת רכב מתמחים בקניית רכבים פגומים או לא תקינים ומכירת חלקיהם. כאשר מכונית נחשבת ללא תיקון, חצרות ההצלה רוכשות אותה במחיר נמוך יותר ומחלצות רכיבים יקרי ערך שניתן למכור מחדש. זה כולל חלקים כמו מנועים, הילוכים, לוחות גוף ועוד. עסקי חילוץ אלה מרוויחים ממכירת חלקים אלה לאנשים פרטיים או לחנויות תיקונים המחפשות תחליפים במחיר סביר.
  • 3. חברות מיחזור:
    עם חששות סביבתיים גוברים, חברות מיחזור הופיעו כשחקניות מפתח בסילוק מכוניות. הם מתמקדים בהפקה ועיבוד של חומרים הניתנים למחזור מכלי רכב סופיים. חומרים אלה יכולים לנוע ממתכות כמו פלדה ואלומיניום לרכיבים אחרים כמו גומי, פלסטיק וזכוכית. חברות המיחזור הללו מרוויחות ממכירת חומרים ממוחזרים אלה ליצרנים שיכולים להשתמש בהם לייצור מוצרים חדשים, מה שמפחית את הצורך במשאבים בתוליים.

    ראוי לציין כי לסילוק רכבים יכולים להיות גם יתרונות כלכליים עבור אנשים פרטיים. במקרים מסוימים, בעלי רכבים ישנים או לא פונקציונליים עשויים למכור את מכוניותיהם למגרשי גרוטאות או לעסקים להצלה. זה מספק להם תמורה כספית עבור רכב שאחרת היה יושב ללא שימוש. בנוסף, הזמינות של חלקי רכב משומשים במחירים נוחים מחצרות החילוץ יכולה לחסוך לצרכנים כסף על תיקונים.

העתיד של סילוק מכוניות: מה זה טומן בחובו?

כאשר אנו מביטים קדימה אל העתיד, עולם סילוק המכוניות ערוך לשינויים והתקדמות משמעותיים. חידושים טכנולוגיים, דאגות סביבתיות והעדפות צרכנים משתנות הם כולם כוחות המניעים שיעצבו את עתיד סילוק המכוניות.

תחום אחד שמכיל הבטחה לעתיד סילוק מכוניות הוא הופעת כלי רכב חשמליים (EVs). עם הפופולריות הגוברת של כלי רכב חשמליים, ככל הנראה יהיה עלייה בצורך בסילוק נכון של הסוללות שלהם ברגע שהם יגיעו לסוף תוחלת חייהם. כבר נערכים מאמצים לפיתוח שיטות יעילות ובת קיימא יותר למיחזור ושימוש מחדש של סוללות EV, כדי להבטיח שניתן לעשות שימוש חוזר בחומרים יקרי הערך שלהם או להיפטר מהם בבטחה.

היבט נוסף שיעצב את עתיד סילוק המכוניות הוא עלייתם של כלי רכב אוטונומיים. ככל שמכוניות בנהיגה עצמית הופכות נפוצות יותר, עשוי להיות מעבר לשירותי ניידות משותפת, מה שמפחית את המספר הכולל של כלי רכב על הכביש. הדבר עלול להוביל לירידה בנפח המכוניות הדורשות סילוק. בנוסף, הטכנולוגיה המתקדמת והחיישנים בכלי רכב אוטונומיים עשויים לאפשר תהליכי פירוק ומיחזור יעילים יותר, ולשפר עוד יותר את הקיימות של סילוק מכוניות.

יתר על כן, ההתמקדות ההולכת וגוברת בקיימות והשפעה על הסביבה תוביל ככל הנראה לאימוץ שיטות ירוקות יותר בתעשיית סילוק המכוניות. זה כולל בחינת שיטות חלופיות למיחזור ושימוש חוזר, כגון טכנולוגיות מיון מתקדמות וטכניקות חדשניות לשחזור חומרים. בנוסף, קובעי מדיניות עשויים ליישם תקנות ותמריצים מחמירים יותר כדי לעודד שיטות ידידותיות לסביבה, ולהבטיח שעתיד סילוק המכוניות מתיישב עם יעדים סביבתיים רחבים יותר.

לסילוק מכוניות באחריות יש השפעות מרחיקות לכת על הסביבה, הכלכלה והטכנולוגיה. על ידי הבנת מחזור החיים של מכונית, אנו יכולים לקבל החלטות מושכלות לגבי סילוק ולתרום לעתיד בר-קיימא יותר. ככל שהטכנולוגיה ממשיכה להתפתח, שיטות חדשות למיחזור ושימוש מחדש של חלקי רכב הופכות ליעילות וידידותיות יותר לסביבה, ומבטיחות עתיד מזהיר יותר לסילוק מכוניות.

השירותים שלנו

קונה רכבים לפירוק מכל הסוגים

רכישת רכבים לפירוק יכולה להציע שפע של יתרונות הן לאנשים פרטיים והן לעסקים בתעשיית הרכב. ראשית, הוא מספק הזדמנות לרכוש חלקים ורכיבים בעלי ערך בשבריר מהעלות בהשוואה לרכישת חדשים.

רכבים שעברו תאונה ובכל מצב

אנו קונים ממך את כל סוגי הרכבים אחרי תאונה מכל סוג ומכוניות בכל המצבים, גם אם הרכב "טוטאלוס" ונראה לך שאין ו"לא" יצא ממנו כלום אנו מבטיחים לכם שכן תוכלו להרוויח עליו כסף.

רכבים לגריטה

לי רכב שהגיעו לסוף חייהם, התפיסה הרווחת היא שהם לא יותר מאשר זבל חסר ערך. עם זאת, זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. למעשה, לרכבים שנגרטים יש ערך כלכלי משמעותי שלעיתים לא מורגש.

קונה רכבים יד 2

ניווט בעולם של מכוניות יד שנייה יכול להיות תהליך מייאש. פוסט בלוג זה נועד להדריך קונים פוטנציאליים במסע של רכישת רכב יד שנייה, לדון ביתרונות, במלכודות הפוטנציאליות, ומתן עצות חיוניות.

קונה רכבים לנסיעה

תכנון טיול בכביש דורש שיקולים רבים ואחד החשובים ביותר הוא סוג הרכב שבו תשתמשו. פוסט זה בבלוג מספק תובנות חשובות כיצד לבחור את המכונית המתאימה לטיול שלך.

הורדת רכב מהכביש

אז אתם בטח שואלים את עצמכם מה קורה עם הרכב שלכם אחרי שאנו קונים מכם אותו? (במחיר הכי הוגן בשוק) אז ככה, אנו נפרק אותו לגורמים ולאחר מכן נמשיך למחזר עד שיהפוך לתוצר חדש.

מאמרים נוספים

אזורי שירות

שאלות נפוצות
פירוק רכב מה זה אומר בעצם?

כאשר הרכב שלכם לקיצו  ואינו משמש אתכם יותר, באפשרותכם למכור אותו לחברה שמתמחה בפירוק רכבים. מיד לאחר מכירתו, הרכב שלכם יועבר בצורה מבוקרת למגרש הפירוק, במגרש בפירוק יפורקו ממנו שת כל חלקיו הפנימיים. וכמו כן, המתכות שלו יעברו לגריטה ולמחזור ברזל.

לעיתים קרובות אנו רואים שמכירת רכבים לפירוק מתבצעת לאחר מעורבות בתאונה כלשהי שבעקבותיה הרכב הוגדר כטוטאלוס ואינו יכול להיות מתוקן (או שעלות התיקון גבוהה מערך האוטו) והוא מושבת וכאשר הורידו אותו מהכביש. יש לפנות לפירוק רכבים כאשר מדובר ברכב ישן שאחזקתו יקרה, או שהתקלות שלו מרובות והסיכוי למכור אותו בשוק הפרטי נמוך.

כידוע לנו, בעבר מדינת ישראל הפעילה תכנית "גריטה ממשלתית" במגרשי פירוק מורשים בלבד, וזאת בכדיי שהתכנית שנועדה להקטין את זיהום האוויר ולעודד אנשים להחליף לרכבים חדשים יותר שפולטים מעט אוויר "מלוכלך".
כיום פירוק רכבים מתבצע באופן פרטי במגרשי פירוק שפזורים בכל רחבי הארץ. אנו ממליצים לכם מאוד לוודא שמדובר במגרש פירוק אמין ומקצועי עם אוזן קשבת וזמינות יתרה, כל זאת  בכדי שהרכב שמכרתם לפירוק לא יחזור אל הכביש בעתיד.

שאלת השאלות! אתם לא לבד, ישנם הרבה בעלי רכבים שמבצעים מכירה של לפירוק, רכב שלא נוסע או מושבת למגרש הפירוק. ומגרשי הפירוק קונים גם רכבים שירדו מהכביש ולא כשירים לנסיעה או שלא יכולים להניע אפילו. כתוצאה מכך ולעזרה ללקוחות, ישנם אל מעט מגרשי פירוק אשר מספקים שירותי גרירה ממקום הימצאו של הרכב (אצלנו ב"היפר קונה רכבים לפירוק" תקבלו גרירה במתנה על כל מכירה!

זאת שאלה כללית משתנה מרכב לרכב וכל מקרה לגופו, אבל ברוב המקרים, התשלום עבור רכב לפירוק משתנה בהתאם לסוג הרכב, שנתון הייצור שלו ומצב הרכב, האם הוא נוסע? האם הוא מושבת? וכו'. ברוב המקרים, התשלום על הרכב יעמוד על כ- 10% מערכו.

לפני שאנו מבצעים מכירה של הרכב שלנו למגרש פירוק רכבים, יש לגשת ל"משרד הרישוי" ולבטל את הרישיון של הרכב. את ביטול הרישיון תוכלו לעשות בעצמכם, או על ידי מיופה כוח מטעמכם, כשעליכם להגיע עם תעודת זהות ורישיון הרכב ולמלא בקשה לביטול רישום הרכב. לאחר הגשת הבקשה, תקבלו אישור זמני ל- 48 שעות לנסיעה ברכב עד למגרש הפירוק, ולאחר מכן יהיה אסור לנהוג בו. אנו ב"היפר קונה רכבים לפירוק" נעשה את כל העבודה ה"שחורה" במקומכם ולא תצטרכו לעשות כלום!

כמו שהזכרנו למעלה, בעבר אכן  הייתה תכנית "גריטת רכבים" מטעם המדינה אולם היא כבר הסתיימה.
התכנית הוקמה במטרה לצמצם באופן משמעותי את כמות הרכבים הישנים, אלו שהם בני למעלה מ-20 שנה, שמזהמים ואינם בטיחותיים על הכביש. במסגרת התכנית בעלי רכבים קיבלו תמריץ כלכלי של 3,000 ₪ בתמורה לגריטת הרכב שלהם. עם זאת הרכבים נדרשו לעמוד בקריטריונים שונים כדי לקבל את התמריץ.

קישורים למידע חיוני

לקוחות ממליצים

אביב סער
קרא עוד
תודה לרפאל על השירות האיכותי, אזה בנאדם, אמין מאד, אני ממליץ לכל מי שיש רכב לפירוק שיצור קשר עם פירוקי
רוני משה
קרא עוד
תודה רבה לצוות פירוקי, נתנו לי הערכת מחיר בטלפון, הגיעו ראו את הרכב וגררו אותי, אני בהחלט ממליץ על החברה האלה.
רמי עגמון
קרא עוד
הייתה ברשותי מזדה ישנה, ישבה המון זמן בחניה ליד הבית, רציתי להעיף אותה לפח, דיברתי עם פירוקי באו שילמו מזומן ולקחו את הרכב, תענוג
שי ניסן
קרא עוד
הגיע אלי מהר, קנה את הרכב תוך 10 דקות קיבלתי תשלום במזומן והעברת בעלות ,ממש מקצועי ואמין מומלץ מאוד.
יוסף כרמית
קרא עוד
מהשיחה הראשונה עד שכבר מכרתי את האוטו ונפטרתי ממנו לא עברה אפילו שעה אחת! רפאל התותח תמשיך ככה!
אילנית הרוש
קרא עוד
חייגתי, ענה לי בחור בשם רפאל, עוד מהשיחה קיבלתי ייעוץ ואת כל ההסברים, בסוף החלטתי שאני כן הולכת על זה. תודה לרפאל האלוף.
אלון יצחק
קרא עוד
חיפשתי באינטרנט והגעתי לכמה אנשים שלא כל כך היה להם סבלנות להסביר לי, עד שהגעתי לרפאל ועוד מהשיחה הבנתי שלו אני רוצה למכור את הרכב וככה היה. יישר כח!
הקודם
הבא
דילוג לתוכן