לא מוכרים חלקים לרכבים!

קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

העתיד של סילוק מכוניות

תוכן עניינים
קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

לתיאום פגישה או שיחה טלפונית אנא צרו קשר

המאמר נכתב ע"י "היפר – קונה רכבים לפירוק " החברה המובילה לקניית רכבים לפירוק ולנסיעה, יד שניה ולגריטה

קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

בעולם ההולך ומתפתח של טכנולוגיית הרכב, תהליך סילוק המכוניות עובר שינויים מהירים. עם החששות הגוברים לקיימות סביבתית והתקדמות הטכנולוגיה, עתיד סילוק המכוניות הוא נושא חם לדיון. פוסט זה בבלוג מתעמק במגמות העתיד, האתגרים והפתרונות האפשריים בתחום פינוי רכבים.

הנוף הנוכחי של סילוק מכוניות: האם זה בר קיימא?

סילוק מכוניות הוא נושא קריטי שעומד בפני תעשיית הרכב והחברה כולה. נכון להיום, תהליך סילוק המכוניות כרוך בפירוק וגרוטאות, כאשר רוב רכיבי הרכב נשלחים למזבלות. גישה זו מעוררת חששות לגבי הקיימות של נוהלי סילוק מכוניות.

ההשפעה הסביבתית של סילוק מכוניות היא משמעותית. מטמנות מתמלאות בחומרים שאינם מתכלים, כולל פלסטיק ומתכות מכלי רכב, שעשויים להימשך מאות שנים עד שהם מתפרקים. בנוסף, סילוק חומרים מסוכנים כגון נוזלי מנוע וסוללות מהווה סיכון לזיהום קרקע ומים. גורמים אלה מדגישים את הצורך בגישה בת קיימא יותר לסילוק מכוניות.

יתר על כן, הכמות העצומה של מכוניות שנפטרות ברחבי העולם מחריפה את הבעיה. ככל שמספר כלי הרכב על הכביש ממשיך לעלות, עולה גם הביקוש לשירותי פינוי רכבים. ללא פתרונות ברי קיימא, ההשלכות הסביבתיות רק יחריפו.

הנוף הנוכחי של סילוק מכוניות מעלה גם חששות לגבי דלדול משאבים. חומרים יקרי ערך רבים, כגון פלדה, אלומיניום ומתכות יקרות, נמצאים במכוניות. עם זאת, נוהלי הסילוק הנוכחיים אינם נותנים עדיפות לשחזור ושימוש חוזר בחומרים אלו. כתוצאה מכך, משאבים אלו מתבזבזים, ותורמים לדלדול משאבי הטבע.

תפקידה של הטכנולוגיה בעיצוב העתיד של פינוי מכוניות

התקדמות הטכנולוגיה משחקת תפקיד מרכזי בעיצוב העתיד של פינוי מכוניות. עם הצורך ההולך וגובר בפתרונות ברי קיימא, הטכנולוגיה מציעה הזדמנויות מבטיחות לחולל מהפכה בדרך שבה אנו נפטרים ממכוניות.

1. עלייתם של כלי רכב חשמליים ואוטונומיים:
הופעתם של כלי רכב חשמליים ואוטונומיים משנה את תעשיית הרכב, וכתוצאה מכך, את עתיד סילוק המכוניות. כלי רכב חשמליים (EV) מבטלים את הצורך בדלק מאובנים, מפחיתים את פליטת הפחמן והופכים אותם לידידותיים יותר לסביבה. ככל שהאימוץ של EV יגדל, תהליך הסילוק יצטרך להתאים את עצמו לטיפול ברכיבים הייחודיים של כלי רכב אלה, כגון סוללות. בנוסף, לרכבים אוטונומיים יש פוטנציאל להאריך את תוחלת החיים של מכוניות, שכן ניתן לנצל אותם לציי נסיעות או ציי אוטונומיים, ולהפחית את המספר הכולל של כלי רכב הזקוקים לסילוק.

  • 2. טכנולוגיות מיחזור ושימוש מחדש:
    הטכנולוגיה מאפשרת מיחזור יעיל יותר ושימוש מחדש של רכיבי רכב. טכניקות מיחזור מתקדמות יכולות להפיק חומרים יקרי ערך ממכוניות ישנות, לצמצם את הפסולת ולצמצם את הצורך בהפקת משאבים חדשים. יתרה מזאת, טכנולוגיות חדשניות לשינוי ייעוד מאפשרות שימוש חוזר בחלקי מכוניות שניצלו בתעשיות אחרות, כגון בנייה או ייצור. טכנולוגיות אלו תורמות לגישה של כלכלה מעגלית לסילוק מכוניות, שבה נעשה שימוש חוזר בחומרים או ממוחזרים במקום מושלכים.
  • 3. תהליכי סילוק מונעי נתונים:
    הטכנולוגיה גם מקלה על תהליכי סילוק מונעי נתונים, מייעלת את היעילות ומפחיתה את ההשפעה הסביבתית. באמצעות חיישנים וניתוח נתונים, חברות סילוק מכוניות יכולות לנטר ולנתח את מצב כלי הרכב, ולקבוע את דרך הפעולה הטובה ביותר עבור כל רכיב. גישה מונעת נתונים זו יכולה לסייע בזיהוי חלקים שניתנים להצלה, לייעל את תהליכי הפירוק ולהבטיח סילוק נאות של חומרים מסוכנים. יתרה מכך, נתונים יכולים לספק תובנות לגבי שיעורי מיחזור, המאפשרים שיפור מתמיד ואופטימיזציה של תהליך הסילוק.

האתגר: איזון בין כדאיות כלכלית לבין קיימות סביבתית

כאשר אנו מדמיינים את עתיד סילוק המכוניות, אחד האתגרים המרכזיים שעלינו להתמודד איתם הוא האיזון העדין בין כדאיות כלכלית וקיימות סביבתית. אמנם חיוני למצוא דרכים לסילוק מכוניות בצורה ידידותית לסביבה, אך חשוב לא פחות להבטיח שהפתרונות הללו ישימים מבחינה כלכלית.

מצד אחד, ישנה דרישה הולכת וגוברת לפרקטיקות ולתקנות ברות קיימא שמתעדפות את הפחתת הפסולת והזיהום. הדבר מחייב פיתוח טכנולוגיות ותהליכים חדשניים הממזערים את ההשפעה הסביבתית של סילוק מכוניות. עם זאת, יישום פתרונות ברי קיימא אלה כרוך לעתים קרובות בעלות גבוהה יותר, מה שעלול להציב אתגרים לעסקים ולצרכנים כאחד.

יתרה מכך, הכדאיות הכלכלית של סילוק מכוניות קשורה קשר הדוק גם לערך של חומרים ורכיבים שניצלו. ככל שהטכנולוגיה מתקדמת, ערכם של חומרים מסוימים עשוי להשתנות, ולהשפיע על הרווחיות של מאמצי מיחזור או שימוש חוזר. בנוסף, העלויות הכרוכות בסילוק נכון של חומרים מסוכנים, כגון סוללות ונוזלים, עלולות להגביר עוד יותר את ההיתכנות הכלכלית של שיטות סילוק בר-קיימא.

גורם נוסף שיש לקחת בחשבון הוא האופי הגלובלי של תעשיית הרכב. נוהלי סילוק מכוניות עשויים להשתנות באופן משמעותי בין אזורים ומדינות שונות, בהתאם לתנאים הכלכליים ולמסגרות הרגולטוריות שלהם. זה יכול ליצור פערים באימוץ שיטות סילוק בר-קיימא, שכן אזורים מסוימים עשויים לתעדף דאגות כלכליות על פני שיקולים סביבתיים.

"צמצם, השתמש מחדש, מיחזר": האם המנטרה הזו היא העתיד של סילוק מכוניות?

המנטרה של "צמצם, שימוש חוזר, מיחזור" קשורה זה מכבר לשיטות ניהול פסולת בר-קיימא. אבל האם המנטרה הזו ישימה לעתיד סילוק מכוניות? התשובה היא כן מהדהד.

צמצום מספר המכוניות שמגיעות למזבלות הוא היבט חיוני של סילוק מכוניות בר-קיימא. ניתן להשיג זאת באמצעות אסטרטגיות כגון קידום יוזמות שיתוף מכוניות, עידוד תחבורה ציבורית ועיצוב רכבים בעלי אורך חיים ארוך יותר. על ידי צמצום הביקוש הכולל למכוניות חדשות, נוכל למזער את ההשפעה הסביבתית הקשורה לייצור ולסילוקן.

שימוש חוזר ברכיבים וחומרים ממכוניות ישנות הוא מרכיב חיוני נוסף לסילוק בר-קיימא של מכוניות. חילוץ חלקים שעדיין במצב טוב וניתנים לשימוש חוזר בבטחה לא רק מפחית פסולת אלא גם תורם לחיסכון בעלויות. ניתן להקל על תרגול זה באמצעות הקמת מרכזי פירוק מיוחדים שבהם מומחים יכולים לחלץ בקפידה רכיבים לשימוש חוזר מכלי רכב סופיים.

מיחזור, המרכיב האחרון של המנטרה, הוא גם חלק משמעותי מהעתיד של פינוי מכוניות. על ידי פירוק מכוניות לחומרי הליבה שלהן, כגון מתכת, פלסטיק וזכוכית, נוכל לשחזר משאבים יקרי ערך ולהפחית את הצורך בהפקת חומרי גלם חדשים. טכנולוגיות מיחזור מתקדמות, כגון תהליכי גריסה ומיון, כבר מופעלות כדי למקסם את שחזור החומרים ממכוניות ישנות.

עם זאת, חשוב להכיר בכך שיישום המנטרה של "צמצם, שימוש חוזר, מיחזור" בהקשר של סילוק מכוניות מגיע עם סט אתגרים משלו. לדוגמה, המורכבות של מכוניות מודרניות, עם המערכות האלקטרוניות המורכבות והחומרים המרוכבים שלהן, מקשה על פירוק מלא ומיחזורן. בנוסף, היעדר תהליכי מיחזור סטנדרטיים ותשתיות מוגבלות מציבים מכשולים לאימוץ נרחב של שיטות מיחזור.

כיצד יעצבו חקיקה ומדיניות את עתיד סילוק המכוניות?

לחקיקה ולמדיניות יש תפקיד מרכזי בעיצוב עתיד סילוק המכוניות. ממשלות ברחבי העולם מכירות בחשיבות הטמעת תקנות המקדמות שיטות אחריות סביבתית ומעודדות אימוץ של טכנולוגיות בר קיימא.

תחום אחד שבו לחקיקה יכולה להיות השפעה משמעותית הוא באכיפת תקני מיחזור מחמירים יותר עבור כלי רכב סופיים. על ידי קביעת תקנות המחייבות יצרניות רכב לתכנן רכבים מתוך מחשבה על יכולת מיחזור, ממשלות יכולות לתמרץ את השימוש בחומרים בני קיימא יותר ולהבטיח שתהליך המיחזור יהיה יעיל ואפקטיבי.

בנוסף, ניתן ליישם מדיניות כדי לעודד פיתוח ואימוץ של טכנולוגיות חלופיות לסילוק מכוניות. זה כולל קידום השימוש בכלי רכב חשמליים, בעלי השפעה סביבתית מופחתת בהשוואה למכוניות מסורתיות עם מנועי בעירה. ממשלות יכולות להציע תמריצים כגון הקלות מס או סובסידיות לרכישת רכבים חשמליים, כמו גם להשקיע בהרחבת תשתיות הטעינה כדי לתמוך באימוץ הנרחב שלהן.

יתרה מזאת, חקיקה יכולה להתייחס לנושא החומרים המסוכנים הנמצאים בכלי רכב סופיים. על ידי הטלת הנחיות קפדניות לטיפול וסילוק בטוחים של חומרים כמו סוללות עופרת, חומרי קירור ורכיבים רעילים אחרים, ממשלות יכולות להבטיח שהסיכונים הסביבתיים והבריאותיים הקשורים לסילוק מכוניות ממוזערים.

שיתוף פעולה בינלאומי והרמוניזציה של מדיניות הם גם חיוניים בעיצוב העתיד של סילוק מכוניות. על ידי התאמת תקנות ותקנים בין מדינות, תעשיית הרכב יכולה להפיק תועלת מיתרונות קנה מידה ולייעל את פעילותה, מה שמקל על אימוץ שיטות קיימא בקנה מידה גלובלי.

איזה תפקיד ממלאים הצרכנים בעתיד של סילוק מכוניות?

לצרכנים יש תפקיד משמעותי בעיצוב העתיד של פינוי מכוניות. לבחירות ולהתנהגויות שלהם יכולה להיות השפעה ישירה על הקיימות של כל מחזור החיים של הרכב. להלן שלושה תחומים מרכזיים שבהם צרכנים יכולים לעשות את ההבדל:

  • 1. החלטות רכש בר קיימא:
    כאשר צרכנים מחפשים מכונית חדשה, הם יכולים לתת עדיפות לקיימות על ידי התחשבות בגורמים כגון יעילות דלק, פליטות ויכולת המיחזור של רכיבי הרכב. בחירה ברכב חשמלי או היברידי יכולה להפחית משמעותית את פליטת הפחמן ולקדם את השימוש במקורות אנרגיה נקיים יותר. בנוסף, בחירה בכלי רכב שתוכננו מתוך מחשבה על יכולת מיחזור יכולה לתרום לתהליך סילוק בר-קיימא יותר בסוף החיים.
  • 2. תחזוקה ותיקון אחראיים:
    תחזוקה נכונה ותיקונים בזמן יכולים להאריך את תוחלת החיים של הרכב, ולהפחית את תדירות ההשלכה. צרכנים יכולים למלא תפקיד על ידי הקפדה על לוחות זמנים תחזוקה מומלצים, טיפול מיידי בבעיות מכניות ושימוש בחנויות תיקונים מוסמכות שמקפידות על תקנות איכות הסביבה. על ידי טיפול במכוניות שלהם, הצרכנים יכולים לתרום לעתיד בר קיימא יותר על ידי צמצום המספר הכולל של כלי רכב המושלכים.
  • 3. סילוק אחראי:
    כשמגיע הזמן להשליך רכב, הצרכנים יכולים לעשות מאמץ מודע לבחור אפשרויות אחראיות לסביבה. זה כולל מכירה או תרומה של הרכב לשימוש חוזר, במידת הצורך, והבטחה שהוא יעבור לגורם בעל מוניטין שיטפל בתהליך הסילוק באחריות. צרכנים יכולים גם לברר ולתמוך בתוכניות מיחזור המפרקות וממחזרות כהלכה כלי רכב סופיים, תוך מזעור פסולת ומקסום שחזור חומרים יקרי ערך.

מבט קדימה: לאן אנחנו הולכים בסילוק מכוניות?

עתיד סילוק המכוניות טומן בחובו אפשרויות מרגשות כאשר הטכנולוגיה והחדשנות ממשיכות להתקדם. כיוון מרכזי אחד שאליו אנו הולכים הוא האימוץ המוגבר של כלי רכב חשמליים (EVs) והאתגרים וההזדמנויות הנלוות להם. ככל שמכשירי החשמל הופכים למיינסטרים יותר, יהיה צורך לפתח דרכים יעילות ובקיימות להיפטר מהסוללות שלהם. מאמצי מחקר ופיתוח כבר נערכים למציאת שיטות ידידותיות לסביבה למיחזור ושימוש מחדש של רכיבי סוללות EV.

מגמה נוספת המתפתחת בסילוק מכוניות היא הרעיון של כלכלה מעגלית, שבה כלי רכב מתוכננים תוך התמקדות בעמידות, כושר תיקון ומיחזור. שינוי זה בהלך הרוח יעודד יצרנים לתעדף שימוש בחומרים בני קיימא ולעצב רכבים באופן שיאפשר פירוק ומיחזור קל יותר של הרכיבים שלהם. בנוסף, פיתוח טכנולוגיות מיחזור מתקדמות יאפשר לשחזר ושימוש חוזר באחוז גבוה יותר של חומרי הרכב, ולהפחית את התלות בחומרי גלם.

יתר על כן, השילוב של בינה מלאכותית (AI) וניתוח נתונים בתהליך סילוק המכוניות ישפר את היעילות והדיוק. ניתן להשתמש בבינה מלאכותית כדי לייעל את תהליכי הפירוק והמחזור, לזהות את החומרים היקרים והניתנים למחזור ולמזעור הפסולת. ניתוח נתונים יכול גם לספק תובנות לגבי התנהגות והעדפות צרכנים, לעזור ליצרנים ולקובעי מדיניות לקבל החלטות מושכלות לגבי תכנון וסילוק כלי רכב.

עתיד סילוק המכוניות מבטיח ומכוון לקיימות סביבתית. עם התקדמות הטכנולוגיה, תהליכי מיחזור יעילים ותקנות מחמירות, ניכר כי התעשייה צועדת לעבר עתיד ירוק יותר. עם זאת, האתגרים עדיין נמשכים ויש צורך בחדשנות מתמשכת ושיתוף פעולה מכל בעלי העניין כדי להפוך את התהליך ליעיל יותר וידידותי לסביבה.

השירותים שלנו

קונה רכבים לפירוק מכל הסוגים

רכישת רכבים לפירוק יכולה להציע שפע של יתרונות הן לאנשים פרטיים והן לעסקים בתעשיית הרכב. ראשית, הוא מספק הזדמנות לרכוש חלקים ורכיבים בעלי ערך בשבריר מהעלות בהשוואה לרכישת חדשים.

רכבים שעברו תאונה ובכל מצב

אנו קונים ממך את כל סוגי הרכבים אחרי תאונה מכל סוג ומכוניות בכל המצבים, גם אם הרכב "טוטאלוס" ונראה לך שאין ו"לא" יצא ממנו כלום אנו מבטיחים לכם שכן תוכלו להרוויח עליו כסף.

רכבים לגריטה

לי רכב שהגיעו לסוף חייהם, התפיסה הרווחת היא שהם לא יותר מאשר זבל חסר ערך. עם זאת, זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. למעשה, לרכבים שנגרטים יש ערך כלכלי משמעותי שלעיתים לא מורגש.

קונה רכבים יד 2

ניווט בעולם של מכוניות יד שנייה יכול להיות תהליך מייאש. פוסט בלוג זה נועד להדריך קונים פוטנציאליים במסע של רכישת רכב יד שנייה, לדון ביתרונות, במלכודות הפוטנציאליות, ומתן עצות חיוניות.

קונה רכבים לנסיעה

תכנון טיול בכביש דורש שיקולים רבים ואחד החשובים ביותר הוא סוג הרכב שבו תשתמשו. פוסט זה בבלוג מספק תובנות חשובות כיצד לבחור את המכונית המתאימה לטיול שלך.

הורדת רכב מהכביש

אז אתם בטח שואלים את עצמכם מה קורה עם הרכב שלכם אחרי שאנו קונים מכם אותו? (במחיר הכי הוגן בשוק) אז ככה, אנו נפרק אותו לגורמים ולאחר מכן נמשיך למחזר עד שיהפוך לתוצר חדש.

מאמרים נוספים

אזורי שירות

שאלות נפוצות
פירוק רכב מה זה אומר בעצם?

כאשר הרכב שלכם לקיצו  ואינו משמש אתכם יותר, באפשרותכם למכור אותו לחברה שמתמחה בפירוק רכבים. מיד לאחר מכירתו, הרכב שלכם יועבר בצורה מבוקרת למגרש הפירוק, במגרש בפירוק יפורקו ממנו שת כל חלקיו הפנימיים. וכמו כן, המתכות שלו יעברו לגריטה ולמחזור ברזל.

לעיתים קרובות אנו רואים שמכירת רכבים לפירוק מתבצעת לאחר מעורבות בתאונה כלשהי שבעקבותיה הרכב הוגדר כטוטאלוס ואינו יכול להיות מתוקן (או שעלות התיקון גבוהה מערך האוטו) והוא מושבת וכאשר הורידו אותו מהכביש. יש לפנות לפירוק רכבים כאשר מדובר ברכב ישן שאחזקתו יקרה, או שהתקלות שלו מרובות והסיכוי למכור אותו בשוק הפרטי נמוך.

כידוע לנו, בעבר מדינת ישראל הפעילה תכנית "גריטה ממשלתית" במגרשי פירוק מורשים בלבד, וזאת בכדיי שהתכנית שנועדה להקטין את זיהום האוויר ולעודד אנשים להחליף לרכבים חדשים יותר שפולטים מעט אוויר "מלוכלך".
כיום פירוק רכבים מתבצע באופן פרטי במגרשי פירוק שפזורים בכל רחבי הארץ. אנו ממליצים לכם מאוד לוודא שמדובר במגרש פירוק אמין ומקצועי עם אוזן קשבת וזמינות יתרה, כל זאת  בכדי שהרכב שמכרתם לפירוק לא יחזור אל הכביש בעתיד.

שאלת השאלות! אתם לא לבד, ישנם הרבה בעלי רכבים שמבצעים מכירה של לפירוק, רכב שלא נוסע או מושבת למגרש הפירוק. ומגרשי הפירוק קונים גם רכבים שירדו מהכביש ולא כשירים לנסיעה או שלא יכולים להניע אפילו. כתוצאה מכך ולעזרה ללקוחות, ישנם אל מעט מגרשי פירוק אשר מספקים שירותי גרירה ממקום הימצאו של הרכב (אצלנו ב"היפר קונה רכבים לפירוק" תקבלו גרירה במתנה על כל מכירה!

זאת שאלה כללית משתנה מרכב לרכב וכל מקרה לגופו, אבל ברוב המקרים, התשלום עבור רכב לפירוק משתנה בהתאם לסוג הרכב, שנתון הייצור שלו ומצב הרכב, האם הוא נוסע? האם הוא מושבת? וכו'. ברוב המקרים, התשלום על הרכב יעמוד על כ- 10% מערכו.

לפני שאנו מבצעים מכירה של הרכב שלנו למגרש פירוק רכבים, יש לגשת ל"משרד הרישוי" ולבטל את הרישיון של הרכב. את ביטול הרישיון תוכלו לעשות בעצמכם, או על ידי מיופה כוח מטעמכם, כשעליכם להגיע עם תעודת זהות ורישיון הרכב ולמלא בקשה לביטול רישום הרכב. לאחר הגשת הבקשה, תקבלו אישור זמני ל- 48 שעות לנסיעה ברכב עד למגרש הפירוק, ולאחר מכן יהיה אסור לנהוג בו. אנו ב"היפר קונה רכבים לפירוק" נעשה את כל העבודה ה"שחורה" במקומכם ולא תצטרכו לעשות כלום!

כמו שהזכרנו למעלה, בעבר אכן  הייתה תכנית "גריטת רכבים" מטעם המדינה אולם היא כבר הסתיימה.
התכנית הוקמה במטרה לצמצם באופן משמעותי את כמות הרכבים הישנים, אלו שהם בני למעלה מ-20 שנה, שמזהמים ואינם בטיחותיים על הכביש. במסגרת התכנית בעלי רכבים קיבלו תמריץ כלכלי של 3,000 ₪ בתמורה לגריטת הרכב שלהם. עם זאת הרכבים נדרשו לעמוד בקריטריונים שונים כדי לקבל את התמריץ.

קישורים למידע חיוני

לקוחות ממליצים

אביב סער
קרא עוד
תודה לרפאל על השירות האיכותי, אזה בנאדם, אמין מאד, אני ממליץ לכל מי שיש רכב לפירוק שיצור קשר עם פירוקי
רוני משה
קרא עוד
תודה רבה לצוות פירוקי, נתנו לי הערכת מחיר בטלפון, הגיעו ראו את הרכב וגררו אותי, אני בהחלט ממליץ על החברה האלה.
רמי עגמון
קרא עוד
הייתה ברשותי מזדה ישנה, ישבה המון זמן בחניה ליד הבית, רציתי להעיף אותה לפח, דיברתי עם פירוקי באו שילמו מזומן ולקחו את הרכב, תענוג
שי ניסן
קרא עוד
הגיע אלי מהר, קנה את הרכב תוך 10 דקות קיבלתי תשלום במזומן והעברת בעלות ,ממש מקצועי ואמין מומלץ מאוד.
יוסף כרמית
קרא עוד
מהשיחה הראשונה עד שכבר מכרתי את האוטו ונפטרתי ממנו לא עברה אפילו שעה אחת! רפאל התותח תמשיך ככה!
אילנית הרוש
קרא עוד
חייגתי, ענה לי בחור בשם רפאל, עוד מהשיחה קיבלתי ייעוץ ואת כל ההסברים, בסוף החלטתי שאני כן הולכת על זה. תודה לרפאל האלוף.
אלון יצחק
קרא עוד
חיפשתי באינטרנט והגעתי לכמה אנשים שלא כל כך היה להם סבלנות להסביר לי, עד שהגעתי לרפאל ועוד מהשיחה הבנתי שלו אני רוצה למכור את הרכב וככה היה. יישר כח!
הקודם
הבא
דילוג לתוכן