לא מוכרים חלקים לרכבים!

קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

היתרונות הכלכליים של פינוי רכב

תוכן עניינים
קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

לתיאום פגישה או שיחה טלפונית אנא צרו קשר

המאמר נכתב ע"י "היפר – קונה רכבים לפירוק " החברה המובילה לקניית רכבים לפירוק ולנסיעה, יד שניה ולגריטה

קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

בפוסט זה בבלוג, אנו בוחנים את שלל היתרונות הכלכליים הקשורים להסרת רכב. ממחזור חומרים והפחתת זיהום סביבתי ועד יצירת הזדמנויות עבודה וחיזוק הכלכלות המקומיות, פינוי מכוניות הוכח כתורם משמעותי לצמיחה כלכלית בת קיימא.

הבנת הרעיון של פינוי רכב: מה זה כרוך?

פינוי רכב מתייחס לתהליך של הוצאת רכבים ישנים, פגומים או לא רצויים ממיקומם הנוכחי למתקן ייעודי לסילוק או מיחזור. שירות זה ניתן בדרך כלל על ידי חברות פינוי רכב מקצועיות בעלות המומחיות והציוד להובלה ולטפלה בטוחה של כלי רכב מכל הגדלים. פינוי רכבים מבוקשים לרוב על ידי אנשים שאין להם עוד צורך במכוניות הישנות שלהם, כמו גם עסקים שצריכים להיפטר מהצי או רכבי ההצלה שלהם.

בכל הנוגע לפינוי רכב, הצעד הראשון הוא בדרך כלל לפנות לחברת פינוי רכבים בעלת מוניטין ולמסור לה פרטים על הרכב, כמו יצרן, דגם ומצבו. על סמך מידע זה, החברה תיתן אומדן שווי הרכב ותארגן זמן נוח לאיסוף. ביום המתוכנן יגיע צוות פינוי הרכבים למקום עם הציוד הדרוש, כמו גרר, ויוציא את הרכב בבטחה.

ברגע שהרכב נלקח למתקן המיועד, הוא עובר הערכה יסודית כדי לקבוע את גורלו. אם המכונית עדיין במצב תקין, היא עשויה להיות משופצת ולהימכר כרכב משומש. אם זה לא ניתן לתיקון, המכונית תפורק, וחלקיו יחולצו וימכרו. לאחר מכן ממוחזר המתכת הנותרת, מפחית את הצורך בייצור חדש וחוסך משאבים יקרי ערך.

מיחזור ושימוש חוזר: כיצד פינוי מכוניות תורם לכלכלה המעגלית?

פינוי רכב ממלא תפקיד חיוני בכלכלה המעגלית על ידי קידום מיחזור ושימוש חוזר בחומרים. כאשר רכב נלקח למתקן ייעודי לסילוק, הוא עובר הערכה מפורטת כדי לזהות חלקים שניתנים להצלה. ניתן לשפץ חלקים אלה, כגון מנועים, תיבות הילוכים ופאנלים, ולמכור אותם כרכיבים משומשים. על ידי שימוש חוזר בחלקים אלו מצטמצם הביקוש לייצור חדש, מה שמוביל להפחתה משמעותית בצריכת חומרי גלם ואנרגיה.

בנוסף לשימוש חוזר בחלקים, פינוי מכוניות מקל גם על מיחזור מתכות. לאחר הצלת החלקים השימושיים, המתכת הנותרת נשלחת למתקני מיחזור שם היא עוברת תהליך לחילוץ חומרים יקרי ערך כמו פלדה ואלומיניום. מיחזור מתכות לא רק שומר על משאבי טבע אלא גם מפחית את ההשפעה הסביבתית הקשורה לכרייה ועיבוד חומרים בתוליים. זה תורם לקיימות הכוללת של תעשיית הרכב.

יתרה מכך, חברות פינוי רכב משתפות פעולה לעתים קרובות עם מתקני מיחזור כדי להבטיח כי חומרים מסוכנים, כגון סוללות, שמנים ונוזלים, יושלכו או ממוחזרים כראוי. חומרים מסוכנים אלו, אם אינם מטופלים בצורה נכונה, עלולים להוות סיכונים משמעותיים לסביבה ולבריאות האדם. על ידי ניהול אחראי של חומרים אלו, חברות פינוי רכב תורמות להפחתת הזיהום ולשמירה על משאבי הטבע.

"ככל שנמחזר יותר, כך נצטרך פחות לכרות." – איך פינוי מכוניות מפחית את הביקוש לחומרים בתוליים?

פינוי מכוניות מפחית באופן משמעותי את הביקוש לחומרים בתוליים על ידי קידום מיחזור ושימוש חוזר ברכיבי רכב. כפי שמציע הציטוט המפורסם, ככל שנמחזר יותר, כך נצטרך להסתמך פחות על פעילויות כרייה כדי להפיק משאבים חדשים. כאשר כלי רכב נלקחים למתקני פינוי מכוניות, חלקים שניתנים להצלה נבדקים בקפידה ומשופצים לשימוש חוזר. זה מפחית את הצורך בייצור חלקים חדשים, מה שידרוש מיצוי של חומרי גלם מכדור הארץ.

על ידי שימוש חוזר ברכיבים, כגון מנועים, תיבות הילוכים ופאנלים, הסרת מכוניות עוזרת להאריך את תוחלת החיים שלהם ולמקסם את ערכם. זה, בתורו, מפחית את הביקוש לחלקים וחומרים חדשים. תהליך המיחזור ממלא גם תפקיד מכריע בהפחתת הצורך בחומרים בתוליים. לאחר הצלת החלקים השמישים, המתכת שנותרה נשלחת למיחזור. לאחר מכן ניתן לעבד מתכת זו ולהשתמש בה כתחליף לחומרים בתוליים בתעשיות שונות, כולל ייצור רכב.

בנוסף למחזור מתכות, פינוי מכוניות מקדם גם מיחזור של חומרים אחרים המצויים ברכבים. זה כולל סוללות, פלסטיק, גומי ונוזלים. על ידי מיחזור חומרים אלה, הביקוש למשאבים בתוליים מצטמצם עוד יותר. מיחזור רכיבים אלו לא רק שומר על משאבי טבע אלא גם מפחית את צריכת האנרגיה והמים הקשורים לייצורם. זה תורם לכלכלה בת קיימא וחסכונית יותר במשאבים.

חיזוק הכלכלה המקומית: כיצד הסרת מכוניות מקדמת צמיחה כלכלית?

פינוי מכוניות לא רק מועיל לאיכות הסביבה אלא גם בעל השפעה חיובית על הכלכלות המקומיות על ידי קידום צמיחה כלכלית. כאשר אנשים או עסקים בוחרים להסיר את כלי הרכב הישנים או הלא רצויים שלהם, הם מסתמכים לעתים קרובות על חברות פינוי רכב מקומיות שיספקו שירות זה. חברות אלה, בתורן, מייצרות הכנסות ויוצרות הזדמנויות עבודה בתוך הקהילה.

חברות פינוי רכב דורשות כוח אדם מיומן לטיפול במשימות השונות הכרוכות בתהליך, כמו גרירה, פירוק ומיחזור. זה יוצר הזדמנויות תעסוקה לאנשים עם מערכי מיומנויות שונים, כולל מכונאים, נהגים וטכנאי מיחזור. הצמיחה של חברות אלו מובילה לגידול בהזדמנויות העבודה המקומיות, הפחתת שיעורי האבטלה ושיפור היציבות הכלכלית הכוללת של האזור.

יתר על כן, מתקני פינוי מכוניות משתפים פעולה לעתים קרובות עם מגרשי גרוטאות מתכת ומרכזי מיחזור מקומיים. שיתוף פעולה זה מטפח צמיחה כלכלית על ידי יצירת רשת של עסקים המסתמכים זה על שירותיו של זה. מרכזי המחזור נהנים מאספקת גרוטאות מתכת וחומרים ניתנים למיחזור מתהליך פינוי הרכב, בעוד שחברות פינוי הרכב נשענות על מרכזי המחזור לעיבוד ומכירת חומרים אלו. קשר הדדי זה ממריץ את הפעילות הכלכלית, וכתוצאה מכך להגדלת ההכנסות והצמיחה עבור כל הצדדים המעורבים.

זאת ועוד, נוכחותן של חברות פינוי רכב תורמת לניקיון הכללי ולאסתטיקה של הקהילה. כלי רכב נטושים או שאינם בשימוש עלולים לגרום לכאב עיניים ולהשפיע לרעה על ערכי הנכס. באמצעות הסרת כלי רכב אלו, חברות פינוי רכב מסייעות לשפר את מראה השכונות ולמשוך משקיעים פוטנציאליים או רוכשי דירות. זה, בתורו, יכול להוביל לעליית ערכי הנכס ולפיתוח כלכלי באזור.

בנוסף ליתרונות הכלכליים הישירים, פינוי מכוניות תומך בעקיפין גם בעסקים מקומיים אחרים. כאשר אנשים פרטיים או עסקים בוחרים להסיר את כלי הרכב שלהם, לעתים קרובות הם משתמשים בהזדמנות כדי לשדרג לדגמים חדשים יותר. זה מוביל להגדלת המכירות של סוכנויות רכב, חנויות רכב ועסקים אחרים הקשורים לרכב. השפעת הסלטה של פינוי מכוניות משתרעת מעבר לתעשייה המיידית ומשפיעה לטובה על הכלכלה המקומית כולה.

יצירת עבודה: כיצד פינוי רכב תורם להזדמנויות תעסוקה?

פינוי רכב ממלא תפקיד משמעותי ביצירת מקומות עבודה, ומציע הזדמנויות תעסוקה לאנשים עם מערכי מיומנויות שונים. תהליך פינוי הרכב כולל מספר שלבים, החל מגרירת הרכב ועד לפירוקו ומיחזור חלקיו וחומריו. כל אחד מהשלבים הללו דורש כוח אדם מיומן, המוביל ליצירת מקומות עבודה בתוך התעשייה.

חברות פינוי רכב מעסיקות אנשים כנהגי גרר, האחראים על הובלת כלי רכב בבטחה ממיקומם למתקן המיועד. נהגים אלו דורשים הכשרה ורישיונות מיוחדים, המספקים הזדמנויות עבודה למי שמעוניין להפעיל מכונות כבדות.

לאחר הגעת הרכבים למתקן פינוי רכבים, דרושים טכנאים ומכונאים מיומנים לפירוקם ועיבודם. אנשי מקצוע אלה אחראים להסרה בזהירות של רכיבים וחלקים יקרי ערך שניתן למכור או לעשות בהם שימוש חוזר. הביקוש לטכנאים מיומנים בתעשיית פינוי הרכב ממשיך לגדול, ומספק הזדמנויות תעסוקה לאנשים בעלי מומחיות במכונאות רכב.

בנוסף לפירוק, פינוי רכב כרוך גם במיחזור וסילוק החומרים בצורה ידידותית לסביבה. לטכנאי המיחזור יש תפקיד מכריע בזיהוי חומרים הניתנים למחזור ועיבודם בהתאם. טכנאים אלו אחראים על מיון, ניקוי והכנת חומרים כגון מתכת, פלסטיק וזכוכית למיחזור. היבט זה של פינוי מכוניות לא רק יוצר הזדמנויות עבודה אלא גם תורם לכלכלה המעגלית על ידי הפחתת הפסולת וקידום שיטות עבודה בנות קיימא.

יתרה מכך, חברות פינוי רכב דורשות לעיתים קרובות צוות אדמיניסטרטיבי וניהולי לטיפול בפניות לקוחות, תזמון ומשימות אדמיניסטרטיביות אחרות. תפקידים אלה מציעים הזדמנויות תעסוקה לאנשים עם כישורי ניהול משרדים, מומחיות בשירות לקוחות ויכולות ארגוניות.

האם פינוי רכב יכול להוביל להוזלה בעלויות סביבתיות?

לפינוי מכוניות יש פוטנציאל להפחית משמעותית את העלויות הסביבתיות על ידי קידום נוהלי סילוק ומחזור אחראיים. כאשר רכבים מגיעים לסוף חייהם, הם מכילים לרוב חומרים מסוכנים כגון שמנים, נוזלים וסוללות שעלולים להזיק אם לא מטפלים בהם נכון. חברות פינוי רכב דואגות להסרה וסילוק של חומרים אלו בבטחה, ומונעות מהם לזהם את הסביבה.

יתר על כן, היבט המיחזור של פינוי מכוניות עוזר להפחית את הצורך בייצור חדש של חומרים. על ידי חילוץ ושימוש חוזר בחלקים ורכיבים, הביקוש לחומרים בתוליים מצטמצם. זה, בתורו, מפחית את ההשפעה הסביבתית הקשורה לכרייה והפקת חומרי גלם. ככל שנמחזר יותר, כך נצטרך לכרות פחות, מה שמוביל להפחתה משמעותית בצריכת האנרגיה ובפליטת גזי חממה.

פינוי מכוניות גם משחק תפקיד בהפחתת פסולת הטמנה. במקום שכלי רכב נטושים יתפסו מקום במזבלות, חברות פינוי מכוניות מפרקות וממחזרות את הרכבים וממזערות את כמות הפסולת שמגיעה למזבלות. זה לא רק מפחית את העומס על מטמנות אלא גם מונע שחרור של מזהמים מזיקים שעלולים לדלוף לאדמה ולמים.

יתרה מכך, מיחזור חומרים מכלי רכב ישנים מפחית את הביקוש לתהליכי ייצור עתירי אנרגיה. ייצור חומרים חדשים דורש כמויות משמעותיות של אנרגיה, התורם לפליטת פחמן ומזהמים סביבתיים אחרים. על ידי שימוש חוזר בחומרים מכלי רכב ישנים, פינוי מכוניות עוזר לחסוך באנרגיה ולהפחית את ההשפעה הסביבתית הכוללת של תהליכי ייצור.

עתיד פינוי מכוניות: מודל כלכלי בר קיימא?

עם המודעות הגוברת לקיימות ולדאגות סביבתיות, העתיד של פינוי מכוניות נראה מבטיח כמודל כלכלי בר קיימא. ניתן לייחס זאת למספר גורמים, כולל התקדמות בטכנולוגיה, שינוי התנהגות צרכנים ותקנות ממשלתיות.

  • 1. חידושים טכנולוגיים:
    תעשיית הרכב מתפתחת ללא הרף, תוך התמקדות בפיתוח כלי רכב ידידותיים יותר לסביבה. ככל שמכוניות חשמליות והיברידיות הופכות פופולריות יותר ויותר, יגבר הצורך בשירותי פינוי מכוניות לטיפול בסוללות חשמליות שסופקו. הדבר מהווה הזדמנות לתעשיית פינוי הרכבים להתאים ולפתח שיטות מיחזור חדשניות לסוללות אלו, תוך הבטחת סילוקן הראוי ומקסום את הפוטנציאל לשימוש חוזר.
  • 2. שינוי התנהגות צרכנים:
    הצרכנים הופכים מודעים יותר להשפעתם הסביבתית ומחפשים דרכים לצמצם אותה. שינוי זה בהתנהגות כולל ביקוש הולך וגובר לאפשרויות תחבורה ידידותיות לסביבה. ככל שיותר צרכנים יבחרו בכלי רכב חשמליים או היברידיים, יגבר הצורך בשירותי פינוי מכוניות לטיפול בסילוק מכוניות מסורתיות המונעות בבנזין. מגמה זו מציגה מודל כלכלי בר קיימא עבור תעשיית פינוי המכוניות, שכן הם יכולים לנצל את הביקוש הגובר לתחבורה ידידותית לסביבה על ידי הצעת שירותים המקדמים סילוק ומחזור אחראיים.
  • 3. תקנות ממשלתיות:
    ממשלות ברחבי העולם מיישמות תקנות מחמירות יותר על פליטת כלי רכב ומקדמות פתרונות תחבורה ברי קיימא. כתוצאה מכך, ישנו דגש רב יותר על פינוי אחראי של רכבים סופיים. חברות פינוי רכבים העומדות בתקנות אלו ומספקות פתרונות ידידותיים לסביבה יזכו ליתרון תחרותי בשוק. זה פותח הזדמנויות לתעשייה לשתף פעולה עם סוכנויות ממשלתיות ולפתח מודלים כלכליים ברי קיימא שמתיישרים עם המטרות של הפחתת פליטות וקידום כלכלה מעגלית.

לסיכום, לפינוי רכבים יש לא רק יתרונות סביבתיים משמעותיים אלא גם ממלא תפקיד מפתח בפיתוח הכלכלי. על ידי עידוד פינוי מכוניות, נוכל להבטיח את קיימות הכלכלות שלנו, ליצור הזדמנויות עבודה חדשות ולהפיק את המרב מהמשאבים היקרים. לפיכך, חיוני לקובעי מדיניות וליחידים כאחד להבין ולקדם את היתרונות הכלכליים של פינוי מכוניות.

השירותים שלנו

קונה רכבים לפירוק מכל הסוגים

רכישת רכבים לפירוק יכולה להציע שפע של יתרונות הן לאנשים פרטיים והן לעסקים בתעשיית הרכב. ראשית, הוא מספק הזדמנות לרכוש חלקים ורכיבים בעלי ערך בשבריר מהעלות בהשוואה לרכישת חדשים.

רכבים שעברו תאונה ובכל מצב

אנו קונים ממך את כל סוגי הרכבים אחרי תאונה מכל סוג ומכוניות בכל המצבים, גם אם הרכב "טוטאלוס" ונראה לך שאין ו"לא" יצא ממנו כלום אנו מבטיחים לכם שכן תוכלו להרוויח עליו כסף.

רכבים לגריטה

לי רכב שהגיעו לסוף חייהם, התפיסה הרווחת היא שהם לא יותר מאשר זבל חסר ערך. עם זאת, זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. למעשה, לרכבים שנגרטים יש ערך כלכלי משמעותי שלעיתים לא מורגש.

קונה רכבים יד 2

ניווט בעולם של מכוניות יד שנייה יכול להיות תהליך מייאש. פוסט בלוג זה נועד להדריך קונים פוטנציאליים במסע של רכישת רכב יד שנייה, לדון ביתרונות, במלכודות הפוטנציאליות, ומתן עצות חיוניות.

קונה רכבים לנסיעה

תכנון טיול בכביש דורש שיקולים רבים ואחד החשובים ביותר הוא סוג הרכב שבו תשתמשו. פוסט זה בבלוג מספק תובנות חשובות כיצד לבחור את המכונית המתאימה לטיול שלך.

הורדת רכב מהכביש

אז אתם בטח שואלים את עצמכם מה קורה עם הרכב שלכם אחרי שאנו קונים מכם אותו? (במחיר הכי הוגן בשוק) אז ככה, אנו נפרק אותו לגורמים ולאחר מכן נמשיך למחזר עד שיהפוך לתוצר חדש.

מאמרים נוספים

אזורי שירות

שאלות נפוצות
פירוק רכב מה זה אומר בעצם?

כאשר הרכב שלכם לקיצו  ואינו משמש אתכם יותר, באפשרותכם למכור אותו לחברה שמתמחה בפירוק רכבים. מיד לאחר מכירתו, הרכב שלכם יועבר בצורה מבוקרת למגרש הפירוק, במגרש בפירוק יפורקו ממנו שת כל חלקיו הפנימיים. וכמו כן, המתכות שלו יעברו לגריטה ולמחזור ברזל.

לעיתים קרובות אנו רואים שמכירת רכבים לפירוק מתבצעת לאחר מעורבות בתאונה כלשהי שבעקבותיה הרכב הוגדר כטוטאלוס ואינו יכול להיות מתוקן (או שעלות התיקון גבוהה מערך האוטו) והוא מושבת וכאשר הורידו אותו מהכביש. יש לפנות לפירוק רכבים כאשר מדובר ברכב ישן שאחזקתו יקרה, או שהתקלות שלו מרובות והסיכוי למכור אותו בשוק הפרטי נמוך.

כידוע לנו, בעבר מדינת ישראל הפעילה תכנית "גריטה ממשלתית" במגרשי פירוק מורשים בלבד, וזאת בכדיי שהתכנית שנועדה להקטין את זיהום האוויר ולעודד אנשים להחליף לרכבים חדשים יותר שפולטים מעט אוויר "מלוכלך".
כיום פירוק רכבים מתבצע באופן פרטי במגרשי פירוק שפזורים בכל רחבי הארץ. אנו ממליצים לכם מאוד לוודא שמדובר במגרש פירוק אמין ומקצועי עם אוזן קשבת וזמינות יתרה, כל זאת  בכדי שהרכב שמכרתם לפירוק לא יחזור אל הכביש בעתיד.

שאלת השאלות! אתם לא לבד, ישנם הרבה בעלי רכבים שמבצעים מכירה של לפירוק, רכב שלא נוסע או מושבת למגרש הפירוק. ומגרשי הפירוק קונים גם רכבים שירדו מהכביש ולא כשירים לנסיעה או שלא יכולים להניע אפילו. כתוצאה מכך ולעזרה ללקוחות, ישנם אל מעט מגרשי פירוק אשר מספקים שירותי גרירה ממקום הימצאו של הרכב (אצלנו ב"היפר קונה רכבים לפירוק" תקבלו גרירה במתנה על כל מכירה!

זאת שאלה כללית משתנה מרכב לרכב וכל מקרה לגופו, אבל ברוב המקרים, התשלום עבור רכב לפירוק משתנה בהתאם לסוג הרכב, שנתון הייצור שלו ומצב הרכב, האם הוא נוסע? האם הוא מושבת? וכו'. ברוב המקרים, התשלום על הרכב יעמוד על כ- 10% מערכו.

לפני שאנו מבצעים מכירה של הרכב שלנו למגרש פירוק רכבים, יש לגשת ל"משרד הרישוי" ולבטל את הרישיון של הרכב. את ביטול הרישיון תוכלו לעשות בעצמכם, או על ידי מיופה כוח מטעמכם, כשעליכם להגיע עם תעודת זהות ורישיון הרכב ולמלא בקשה לביטול רישום הרכב. לאחר הגשת הבקשה, תקבלו אישור זמני ל- 48 שעות לנסיעה ברכב עד למגרש הפירוק, ולאחר מכן יהיה אסור לנהוג בו. אנו ב"היפר קונה רכבים לפירוק" נעשה את כל העבודה ה"שחורה" במקומכם ולא תצטרכו לעשות כלום!

כמו שהזכרנו למעלה, בעבר אכן  הייתה תכנית "גריטת רכבים" מטעם המדינה אולם היא כבר הסתיימה.
התכנית הוקמה במטרה לצמצם באופן משמעותי את כמות הרכבים הישנים, אלו שהם בני למעלה מ-20 שנה, שמזהמים ואינם בטיחותיים על הכביש. במסגרת התכנית בעלי רכבים קיבלו תמריץ כלכלי של 3,000 ₪ בתמורה לגריטת הרכב שלהם. עם זאת הרכבים נדרשו לעמוד בקריטריונים שונים כדי לקבל את התמריץ.

קישורים למידע חיוני

לקוחות ממליצים

אביב סער
קרא עוד
תודה לרפאל על השירות האיכותי, אזה בנאדם, אמין מאד, אני ממליץ לכל מי שיש רכב לפירוק שיצור קשר עם פירוקי
רוני משה
קרא עוד
תודה רבה לצוות פירוקי, נתנו לי הערכת מחיר בטלפון, הגיעו ראו את הרכב וגררו אותי, אני בהחלט ממליץ על החברה האלה.
רמי עגמון
קרא עוד
הייתה ברשותי מזדה ישנה, ישבה המון זמן בחניה ליד הבית, רציתי להעיף אותה לפח, דיברתי עם פירוקי באו שילמו מזומן ולקחו את הרכב, תענוג
שי ניסן
קרא עוד
הגיע אלי מהר, קנה את הרכב תוך 10 דקות קיבלתי תשלום במזומן והעברת בעלות ,ממש מקצועי ואמין מומלץ מאוד.
יוסף כרמית
קרא עוד
מהשיחה הראשונה עד שכבר מכרתי את האוטו ונפטרתי ממנו לא עברה אפילו שעה אחת! רפאל התותח תמשיך ככה!
אילנית הרוש
קרא עוד
חייגתי, ענה לי בחור בשם רפאל, עוד מהשיחה קיבלתי ייעוץ ואת כל ההסברים, בסוף החלטתי שאני כן הולכת על זה. תודה לרפאל האלוף.
אלון יצחק
קרא עוד
חיפשתי באינטרנט והגעתי לכמה אנשים שלא כל כך היה להם סבלנות להסביר לי, עד שהגעתי לרפאל ועוד מהשיחה הבנתי שלו אני רוצה למכור את הרכב וככה היה. יישר כח!
הקודם
הבא
דילוג לתוכן