לא מוכרים חלקים לרכבים!

קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

רכבים ישנים לגריטה לפירוק

תוכן עניינים
קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

לתיאום פגישה או שיחה טלפונית אנא צרו קשר

המאמר נכתב ע"י "היפר – קונה רכבים לפירוק " החברה המובילה לקניית רכבים לפירוק ולנסיעה, יד שניה ולגריטה

קונה רכבים לפירוק ונסיעה, יד שניה ובמזומן - Hiper Car

פוסט זה בבלוג בוחן את התהליך, היתרונות והשיקולים של גריטת רכבים ישנים לפירוק. אנו מתעמקים בהשפעה הסביבתית, בערך הכלכלי ותפקידה של הטכנולוגיה בתעשייה זו. ספר חובה לכל מי שמתעניין בגריטה, מיחזור רכב, או למי ששוקל סילוק ידידותי לסביבה של הרכב הישן שלו.

עלייתה של גריטת רכב: שחר חדש?

בשנים האחרונות חלה עלייה משמעותית בפרקטיקה של גריטת רכבים ישנים לפירוק. מגמה זו עוררה ויכוחים ודיונים על היתרונות וההשלכות של תעשייה צומחת זו. עם התודעה הגוברת לגבי קיימות סביבתית והצורך להפחית את פליטת הפחמן, אנשים וממשלות רבים שוקלים כעת את האפשרות לגרוט את כלי הרכב הישנים שלהם במקום לתת להם לנמק במגרשי גרוטאות.

אחת הסיבות העיקריות מאחורי הזינוק הזה בגריטה של כלי רכב היא ההכרה בהשפעה הסביבתית הנגרמת על ידי רכבים ישנים ולא יעילים. כלי רכב אלו נוטים לפלוט רמות גבוהות יותר של מזהמים, מה שתורם לזיהום אוויר ולשינויי אקלים. על ידי גריטת כלי רכב אלה, נוכל לצמצם את ההשפעה הסביבתית שלהם ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית שלנו.

בנוסף, גריטת רכבים ישנים לפירוק מציעה מספר יתרונות. ראשית, הוא מסייע בשחזור של חומרים ורכיבים יקרי ערך, שניתן למחזר או לעשות בהם שימוש חוזר בייצור של כלי רכב חדשים. זה לא רק שומר על משאבי טבע אלא גם מפחית את הצורך בהפקה ועיבוד של חומרי גלם, ובכך מוריד את ההשפעה הסביבתית הכוללת של תעשיית הרכב.

יתר על כן, גריטת רכבים ישנים יכולה גם להגביר את הכלכלה. תעשיית הפירוק מספקת הזדמנויות תעסוקה ומייצרת הכנסות באמצעות מכירת חומרים וחלקים שניצלו. ערך כלכלי זה יכול להיות מועיל במיוחד עבור קהילות מקומיות ועסקים קטנים, לתרום לצמיחתם ולהתפתחותם.

מדוע עלינו לשקול גריטת הרכבים הישנים שלנו לפירוק?

גריטת הרכבים הישנים שלנו לפירוק מציעה שפע של יתרונות שהופכים אותו לאופציה משכנעת. ראשית, הוא מאפשר לנו לתרום להפחתת פליטות מזיקות וזיהום אוויר. רכבים ישנים לרוב חסרים טכנולוגיה מודרנית ופולטים רמות גבוהות יותר של מזהמים, דבר שעלול להיות בעל השפעות מזיקות הן על בריאות האדם והן על הסביבה. על ידי בחירה לגרוט כלי רכב אלו, אנו משתתפים באופן פעיל ביצירת אוויר נקי יותר וסביבת חיים בריאה יותר לעצמנו ולדורות הבאים.

שנית, גריטת כלי רכב ישנים מקדמת שימור משאבים וקיימות. רכיבים וחומרים רבים המשמשים בייצור כלי רכב ניתנים למיחזור או לשימוש חוזר. על ידי פירוק כלי רכב ישנים, אנו יכולים לשחזר משאבים יקרי ערך כגון מתכות, פלסטיק וזכוכית, אשר לאחר מכן ניתן לעשות בהם שימוש חוזר בייצור של כלי רכב חדשים או מוצרים אחרים. זה מפחית את הצורך בהפקה ועיבוד של חומרי גלם, אשר בתורו מסייע בשימור משאבי הטבע ומפחית את צריכת האנרגיה.

יתר על כן, גריטת רכבים ישנים יכולה להיות גם יתרונות כספיים. רכבים ישנים נוטים להיות פחות חסכוניים בדלק ודורשים תיקונים ותחזוקה תכופים, שעלולים לעלות ביוקר בטווח הארוך. על ידי גריטת כלי רכב אלו, אנו מבטלים את ההוצאות השוטפות הקשורות לאחזקתם ובמקום זאת נוכל להשקיע באפשרויות תחבורה יעילות ואמינות יותר.

לבסוף, גריטת רכבים ישנים תואמת את העקרונות של ניהול פסולת אחראי. במקום לתת לרכבים הישנים שלנו להגיע למזבלות או לנטוש במגרשי גרוטאות, אנחנו יכולים לבחור להשליך אותם בצורה ידידותית לסביבה. זה מבטיח כי חומרים מסוכנים, כגון שמן, נוזל קירור וסוללות, מסולקים כראוי, ומונעים את זליגתם לקרקע ולמקורות המים.

ההשפעה הסביבתית: האם זה ירוק כמו שזה נראה?

אמנם גריטת רכבים ישנים לפירוק עשויה להיראות כפתרון ירוק, אך חשוב להעריך את ההשפעה הסביבתית של תהליך זה. דאגה פוטנציאלית אחת היא צריכת האנרגיה והפליטות הקשורות לתהליך הפירוק עצמו. המכונות המשמשות לפירוק, כמו מגרסות ומגרסות, דורשות חשמל כדי לפעול, שעשוי להגיע ממקורות שאינם מתחדשים. בנוסף, הובלת כלי רכב למתקן הפירוק יכולה לתרום לפליטת פחמן, במיוחד אם המתקן ממוקם רחוק מנקודת המוצא של הרכב.

היבט נוסף שיש לקחת בחשבון הוא סילוק נכון של חומרים מסוכנים. למרות שגריטה של רכבים מבטיחה סילוק נכון של חומרים כמו שמן, נוזל קירור וסוללות, עדיין קיים סיכון של טיפול לא נכון או דליפה במהלך תהליך הפירוק. זה חיוני עבור מתקנים לפירוק שיהיו פרוטוקולים מחמירים כדי למזער את ההשפעה הסביבתית של חומרים אלה שעלולים להזיק.

בנוסף, ייתכן שתהליך המיחזור עצמו לא יהיה יעיל כמצופה. אמנם ניתן למחזר חומרים רבים ולעשות בהם שימוש חוזר, אך רכיבים מסוימים עשויים להיות קשים למחזור או עשויים לדרוש תהליכים עתירי אנרגיה. לדוגמה, מיחזור סוגים מסוימים של פלסטיק או מיצוי מתכות נדירות מרכיבים אלקטרוניים יכולים להיות מאתגרים ועשויים להיות מכלול השלכות סביבתיות משלהם.

כמו כן, ראוי לציין כי גריטת רכבים אינה מטפלת בשורש הבעיות הסביבתיות – ייצור וצריכה של רכבים חדשים. בעוד גריטת רכבים ישנים מסייעת בהפחתת פליטות ופסולת מיידיות, חיונית להתמקד בשיפור הקיימות של כל מחזור חיי הרכב, כולל שלבי התכנון, הייצור והסילוק.

"בזבוז לא, רוצה לא" – הערך הכלכלי של גרוטאות רכב

גריטת רכבים ישנים לפירוק לא רק טומנת בחובה יתרונות סביבתיים אלא גם בעלת ערך כלכלי משמעותי. תהליך פירוק ומיחזור רכבים יוצר תעשייה חדשה לגמרי, המספקת הזדמנויות עבודה ותורמת לכלכלה.

אחד היתרונות הכלכליים של גריטת רכבים הוא שחזור ושימוש חוזר בחומרים יקרי ערך. ניתן להפיק ולמכור רכיבים כמו מתכות, פלסטיק וזכוכית ליצרנים לשימוש נוסף, מה שמפחית את הביקוש למשאבים בתוליים. זה לא רק חוסך כסף אלא גם עוזר בשימור משאבי הטבע ומפחית את ההשפעה הסביבתית של פעילויות כרייה והפקה.

יתרה מכך, שוק החלפים לרכבים משומשים הוא תעשייה משגשגת. כאשר כלי רכב נגרטים, ניתן להציל את החלקים הפונקציונליים שלהם, כגון מנועים, תיבת הילוכים ואלקטרוניקה, ולמכור אותם כתחליף. זה לא רק עוזר לבעלי רכבים לחסוך כסף בתיקונים, אלא גם ממריץ את כלכלת השוק שאחרי. בנוסף, מתקני פירוק יכולים לייצר הכנסות על ידי מכירת חלקים שננצלו לסיטונאים, קמעונאים ולקוחות בודדים.

במקרים מסוימים ניתן אף לשפץ ולמכור מחדש רכבים שנגרטו. אמנם לא כל הרכבים מתאימים לכך, אך את אלו במצב טוב יחסית ניתן לתקן ולהחזיר לשוק, תוך מתן אפשרויות הובלה משתלמות לפרטיים או לעסקים בתקציב נמוך.

יתרה מזאת, שוק גרוטאות המתכת ממלא תפקיד משמעותי בערך הכלכלי של כלי רכב שנגרטו. את המתכת המוחזרת מכלי רכב מפורקים ניתן למכור לממחזרי מתכות, המעבדים אותה לשימוש בתעשיות שונות כגון בנייה, ייצור ופיתוח תשתיות. זה מקדם כלכלה מעגלית, שבה חומרים ממוחזרים ועושים שימוש חוזר במקום להיפטר כפסולת.

תפקידה של הטכנולוגיה בפירוק כלי רכב: יתרון או חבל?

הטכנולוגיה חוללה מהפכה בתעשיית פירוק הרכב, והביאה גם יתרונות וגם אתגרים. עם כניסתם של מכונות וכלים מתקדמים, תהליך פירוק הרכבים נעשה יעיל ומדויק יותר. עם זאת, ישנם גם חששות לגבי ההשפעות השליליות הפוטנציאליות של הטכנולוגיה בתחום זה.

  • 1. התקדמות בטכנולוגיית פירוק:
    ההתקדמות הטכנולוגית ייעלה את תהליך הפירוק, והפכה אותו למהיר ויעיל יותר. מערכות אוטומטיות, כמו זרועות רובוטיות וחגורות מסוע, יכולות לפרק רכבים בדיוק, ולהפחית את הסיכון לנזק לרכיבים יקרי ערך. בנוסף, תוכנות ומערכות מחשוב מיוחדות מסייעות בניהול מלאי, מעקב אחר חלקים והבטחת עמידה בתקנות הבטיחות והסביבה.
  • 2. שיקולים סביבתיים:
    בעוד שהטכנולוגיה שיפרה את יעילות הפירוק, יש חששות לגבי ההשפעה הסביבתית של תהליכים מסוימים. לדוגמה, השימוש במכונות כבדות ובמערכות הידראוליות יכול לצרוך כמויות משמעותיות של אנרגיה, ולתרום לפליטת פחמן. עם זאת, נעשים מאמצים למתן את ההשפעות הללו על ידי אימוץ טכנולוגיות נקיות יותר ויישום אמצעים לחיסכון באנרגיה.
  • 3. אתגרים והדרכה:
    גם שילוב הטכנולוגיה בפירוק רכבים מציב אתגרים. המורכבות של כלי רכב מודרניים, עם מערכות החשמל והאלקטרוניקה המורכבות שלהם, דורשת ידע ומיומנויות מיוחדים כדי לפרק ולטפל ברכיבים בצורה בטוחה. תוכניות הכשרה והסמכות חיוניות כדי להבטיח שהמפרקים מצוידים במומחיות הדרושה כדי לנצל ביעילות את הטכנולוגיה ולטפל בחומרים מסוכנים.

מהם האתגרים הפוטנציאליים בתעשיית הגריטה?

  • ציות לתקנות:
    אחד האתגרים המרכזיים בענף הגריטה הוא הבטחת עמידה ברגולציות המשתנות ללא הרף. גריטת רכבים כרוכה בטיפול בחומרים מסוכנים, כגון שמנים, נוזלים, סוללות וכריות אוויר, הדורשים סילוק נאות למניעת זיהום סביבתי. בנוסף, ישנן תקנות הקשורות לבטיחות עובדים, תיעוד ודיווח שיש להקפיד עליהם. הישארות מעודכנת בתקנות אלו ויישום הנהלים הדרושים יכולה להיות משימה מורכבת עבור גריטה של חברות.
  • 2. תנודתיות בשוק:
    תעשיית הגריטה מושפעת מהביקוש בשוק לחומרים ממוחזרים, כגון פלדה, אלומיניום ונחושת. תנודות בשוק העולמי יכולות להשפיע על הרווחיות של פעולות הגריטה. לדוגמה, ירידה בביקוש לפלדה עשויה להוביל להורדת מחירים, ולהשפיע על ההכנסות הנוצרות מכלי רכב שנגרטו. חברות גריטה צריכות לעקוב מקרוב אחר תנאי השוק ולהתאים את האסטרטגיות שלהן בהתאם כדי להישאר רווחיות.
  • 3. סילוק נכון של חומרים מסוכנים:
    כלי רכב מכילים חומרים מסוכנים שונים שיש לטפל בהם ולהיפטר כראוי. זה כולל נוזלים כמו שמן מנוע, נוזל תיבת הילוכים ונוזל קירור, כמו גם רכיבים כמו כריות אוויר וסוללות. סילוק לא נכון של חומרים אלה עלול לגרום להשפעות מזיקות על הסביבה ועל בריאות האדם. חברות גריטה חייבות להשקיע בציוד ובתהליכים מתאימים להסרה וסילוק בטוחים של חומרים מסוכנים אלה, תוך התחשבות בעלויות הנלוות.
  • 4. איסוף רכב קצה:
    גם איסוף כלי רכב סופיים לגריטה יכול להוות אתגר. עידוד בעלי רכבים להיפטר בצורה אחראית מרכבים הישנים שלהם במקום לנטוש אותם או למכור אותם למגרטים לא מורשים מצריך קמפיינים יעילים של הסברה וחינוך. בנוסף, הקמת רשתות איסוף יעילות ושיתוף פעולה עם רשויות מקומיות ויצרני רכב יכולים לעזור לייעל את התהליך ולהבטיח אספקה קבועה של כלי רכב לגריטה.

ניווט בנוף המשפטי: מה שאתה צריך לדעת

פעילות בתעשיית הגריטה דורשת הבנה מעמיקה של המסגרת המשפטית המסדירה מגזר זה. ישנם מספר היבטים מרכזיים שחברות גריטה צריכות להיות מודעות להם כדי להבטיח ציות ולהימנע מבעיות משפטיות. בראש ובראשונה, קבלת האישורים והרישיונות הדרושים היא חיונית. אלה עשויים לכלול היתרים סביבתיים, היתרי ניהול פסולת ורישיונות לטיפול בחומרים מסוכנים. אי השגת אישורים אלו עלולה להוביל לקנסות, עונשים או אפילו הפסקת פעולות.

שיקול חשוב נוסף הוא עמידה בתקנות מקומיות, לאומיות ובינלאומיות הקשורות לגריטה של כלי רכב. תקנות אלו עשויות לכסות תחומים כגון בטיחות עובדים, סילוק נאות של חומרים מסוכנים, יעדי מיחזור ודרישות דיווח. המגרדים חייבים להישאר מעודכנים בכל שינוי בתקנות אלה וליישם את הנהלים הדרושים כדי להישאר תאימות.

בנוסף, חברות גריטה צריכות להיות מודעות לכל הגבלות או דרישות לגבי הובלת כלי רכב וחומרים מגורדים. זה כולל הקפדה על תקנות הקשורות להובלת חומרים מסוכנים וקבלת הרישיונות המתאימים לכלי הרכב שבהם נעשה שימוש.

כמו כן, לחברות גריטה חשוב להקים תהליכי תיעוד ברורים ושקופים. זה כולל ניהול רישומים של כלי הרכב שהתקבלו לגריטה, לרבות הוכחת בעלות וכל מסמכי העברת בעלות נדרשים. תיעוד מתאים חיוני כדי להוכיח עמידה בדרישות החוק ולהבטחת מעקב לאורך כל תהליך הגריטה.

גריטת רכבים ישנים לפירוק היא לא רק פרקטיקה נכונה מבחינה כלכלית אלא גם ידידותית לסביבה. הוא תורם באופן משמעותי לתעשיית המיחזור ומסייע בשימור משאבי הטבע. חיוני להבין את התהליך, את היתרונות שלו ואת הבעיות הפוטנציאליות שיכולות להתעורר. בין אם אתה שוקל להיפטר מהרכב הישן שלך או לצאת לעסקי הגריטה, הבנת ההיבטים הללו יכולה להנחות את ההחלטות שלך.

השירותים שלנו

קונה רכבים לפירוק מכל הסוגים

רכישת רכבים לפירוק יכולה להציע שפע של יתרונות הן לאנשים פרטיים והן לעסקים בתעשיית הרכב. ראשית, הוא מספק הזדמנות לרכוש חלקים ורכיבים בעלי ערך בשבריר מהעלות בהשוואה לרכישת חדשים.

רכבים שעברו תאונה ובכל מצב

אנו קונים ממך את כל סוגי הרכבים אחרי תאונה מכל סוג ומכוניות בכל המצבים, גם אם הרכב "טוטאלוס" ונראה לך שאין ו"לא" יצא ממנו כלום אנו מבטיחים לכם שכן תוכלו להרוויח עליו כסף.

רכבים לגריטה

לי רכב שהגיעו לסוף חייהם, התפיסה הרווחת היא שהם לא יותר מאשר זבל חסר ערך. עם זאת, זה לא יכול להיות רחוק יותר מהאמת. למעשה, לרכבים שנגרטים יש ערך כלכלי משמעותי שלעיתים לא מורגש.

קונה רכבים יד 2

ניווט בעולם של מכוניות יד שנייה יכול להיות תהליך מייאש. פוסט בלוג זה נועד להדריך קונים פוטנציאליים במסע של רכישת רכב יד שנייה, לדון ביתרונות, במלכודות הפוטנציאליות, ומתן עצות חיוניות.

קונה רכבים לנסיעה

תכנון טיול בכביש דורש שיקולים רבים ואחד החשובים ביותר הוא סוג הרכב שבו תשתמשו. פוסט זה בבלוג מספק תובנות חשובות כיצד לבחור את המכונית המתאימה לטיול שלך.

הורדת רכב מהכביש

אז אתם בטח שואלים את עצמכם מה קורה עם הרכב שלכם אחרי שאנו קונים מכם אותו? (במחיר הכי הוגן בשוק) אז ככה, אנו נפרק אותו לגורמים ולאחר מכן נמשיך למחזר עד שיהפוך לתוצר חדש.

מאמרים נוספים

אזורי שירות

שאלות נפוצות
פירוק רכב מה זה אומר בעצם?

כאשר הרכב שלכם לקיצו  ואינו משמש אתכם יותר, באפשרותכם למכור אותו לחברה שמתמחה בפירוק רכבים. מיד לאחר מכירתו, הרכב שלכם יועבר בצורה מבוקרת למגרש הפירוק, במגרש בפירוק יפורקו ממנו שת כל חלקיו הפנימיים. וכמו כן, המתכות שלו יעברו לגריטה ולמחזור ברזל.

לעיתים קרובות אנו רואים שמכירת רכבים לפירוק מתבצעת לאחר מעורבות בתאונה כלשהי שבעקבותיה הרכב הוגדר כטוטאלוס ואינו יכול להיות מתוקן (או שעלות התיקון גבוהה מערך האוטו) והוא מושבת וכאשר הורידו אותו מהכביש. יש לפנות לפירוק רכבים כאשר מדובר ברכב ישן שאחזקתו יקרה, או שהתקלות שלו מרובות והסיכוי למכור אותו בשוק הפרטי נמוך.

כידוע לנו, בעבר מדינת ישראל הפעילה תכנית "גריטה ממשלתית" במגרשי פירוק מורשים בלבד, וזאת בכדיי שהתכנית שנועדה להקטין את זיהום האוויר ולעודד אנשים להחליף לרכבים חדשים יותר שפולטים מעט אוויר "מלוכלך".
כיום פירוק רכבים מתבצע באופן פרטי במגרשי פירוק שפזורים בכל רחבי הארץ. אנו ממליצים לכם מאוד לוודא שמדובר במגרש פירוק אמין ומקצועי עם אוזן קשבת וזמינות יתרה, כל זאת  בכדי שהרכב שמכרתם לפירוק לא יחזור אל הכביש בעתיד.

שאלת השאלות! אתם לא לבד, ישנם הרבה בעלי רכבים שמבצעים מכירה של לפירוק, רכב שלא נוסע או מושבת למגרש הפירוק. ומגרשי הפירוק קונים גם רכבים שירדו מהכביש ולא כשירים לנסיעה או שלא יכולים להניע אפילו. כתוצאה מכך ולעזרה ללקוחות, ישנם אל מעט מגרשי פירוק אשר מספקים שירותי גרירה ממקום הימצאו של הרכב (אצלנו ב"היפר קונה רכבים לפירוק" תקבלו גרירה במתנה על כל מכירה!

זאת שאלה כללית משתנה מרכב לרכב וכל מקרה לגופו, אבל ברוב המקרים, התשלום עבור רכב לפירוק משתנה בהתאם לסוג הרכב, שנתון הייצור שלו ומצב הרכב, האם הוא נוסע? האם הוא מושבת? וכו'. ברוב המקרים, התשלום על הרכב יעמוד על כ- 10% מערכו.

לפני שאנו מבצעים מכירה של הרכב שלנו למגרש פירוק רכבים, יש לגשת ל"משרד הרישוי" ולבטל את הרישיון של הרכב. את ביטול הרישיון תוכלו לעשות בעצמכם, או על ידי מיופה כוח מטעמכם, כשעליכם להגיע עם תעודת זהות ורישיון הרכב ולמלא בקשה לביטול רישום הרכב. לאחר הגשת הבקשה, תקבלו אישור זמני ל- 48 שעות לנסיעה ברכב עד למגרש הפירוק, ולאחר מכן יהיה אסור לנהוג בו. אנו ב"היפר קונה רכבים לפירוק" נעשה את כל העבודה ה"שחורה" במקומכם ולא תצטרכו לעשות כלום!

כמו שהזכרנו למעלה, בעבר אכן  הייתה תכנית "גריטת רכבים" מטעם המדינה אולם היא כבר הסתיימה.
התכנית הוקמה במטרה לצמצם באופן משמעותי את כמות הרכבים הישנים, אלו שהם בני למעלה מ-20 שנה, שמזהמים ואינם בטיחותיים על הכביש. במסגרת התכנית בעלי רכבים קיבלו תמריץ כלכלי של 3,000 ₪ בתמורה לגריטת הרכב שלהם. עם זאת הרכבים נדרשו לעמוד בקריטריונים שונים כדי לקבל את התמריץ.

קישורים למידע חיוני

לקוחות ממליצים

אביב סער
קרא עוד
תודה לרפאל על השירות האיכותי, אזה בנאדם, אמין מאד, אני ממליץ לכל מי שיש רכב לפירוק שיצור קשר עם פירוקי
רוני משה
קרא עוד
תודה רבה לצוות פירוקי, נתנו לי הערכת מחיר בטלפון, הגיעו ראו את הרכב וגררו אותי, אני בהחלט ממליץ על החברה האלה.
רמי עגמון
קרא עוד
הייתה ברשותי מזדה ישנה, ישבה המון זמן בחניה ליד הבית, רציתי להעיף אותה לפח, דיברתי עם פירוקי באו שילמו מזומן ולקחו את הרכב, תענוג
שי ניסן
קרא עוד
הגיע אלי מהר, קנה את הרכב תוך 10 דקות קיבלתי תשלום במזומן והעברת בעלות ,ממש מקצועי ואמין מומלץ מאוד.
יוסף כרמית
קרא עוד
מהשיחה הראשונה עד שכבר מכרתי את האוטו ונפטרתי ממנו לא עברה אפילו שעה אחת! רפאל התותח תמשיך ככה!
אילנית הרוש
קרא עוד
חייגתי, ענה לי בחור בשם רפאל, עוד מהשיחה קיבלתי ייעוץ ואת כל ההסברים, בסוף החלטתי שאני כן הולכת על זה. תודה לרפאל האלוף.
אלון יצחק
קרא עוד
חיפשתי באינטרנט והגעתי לכמה אנשים שלא כל כך היה להם סבלנות להסביר לי, עד שהגעתי לרפאל ועוד מהשיחה הבנתי שלו אני רוצה למכור את הרכב וככה היה. יישר כח!
הקודם
הבא
דילוג לתוכן